søndag den 2. marts 2008

Så kom der gang i leret.






Så kom jeg igang med at lege med ler. I første omgang blev det Raku leret jeg tog fat på.
Jeg blev lidt overrasket over at finde ud hvor meget lettere det er at arbejde med, end som det ler jeg kan huske fra min skole tid( og ja, det er en del år siden...). Også fornemmelsen af at Rakuleret er noget mere "grumset" end andet ler. Men sjovt alligevel..

Da jeg ikke selv mener jeg besidder den helt store kreativitet, skulle jeg første lige finde ud af hvad jeg overhovedet ville lave, samt hvilken teknik jeg ville bruge.

Efter lidt sms support, tak Jette:-)),bestemte jeg mig for at bruge kugleteknik, samt at lave et pindsvin.
Jeg havde forstillet mig at piggene kunne jeg få frem ved at klippe med en saks i leret, men det var ikke nogen succes. Der blev bare nogle udefinelige huller i leret!
Så dem måtte jeg sætte på bagefter. Nu er jeg så bare spændt på om de holder tørringen og brændingen. Men det må komme an på en prøve...

Som det ses af billedet af det færdige pindsvin, har jeg opfundet en helt ny art her i Danmark.. Det Langsnuede pindsvin.!!


med en gruppe børnehave børn, tror jeg nu jeg ville vælge modellervoks, trylledej eller cernit fremfor ler. Leret er et lidt tungere materiale at arbejde med , syntes jeg..
Men sjovt at prøve. :-))

Ingen kommentarer: